Нощните влакове в Европа са готови да се завърнат с пълна сила след като четири национални железопътни компании обявиха нови маршрути, които ще свържат 13 града на континента.
Съобщението бележи най-голямото разширение на европейската мрежа за нощни влакове от години - само преди четири години Deutsche Bahn, държавната железница на Германия, разпродаде всички свои спални вагони, като ги обяви за нерентабилни поради ниския брой пътници.
Но изменението на климата и пандемията от коронавирус променят начина, по който пътуващите стигат от точка А до точка Б, а някои европейски пътувания с влак всъщност са по-бързи от летенето със самолет. Сега държавните железници в Германия, Австрия, Франция и Швейцария формират партньорство с инвестиционен фонд на стойност 605 милиона долара за съживяване на нощните услуги.
През следващите четири години се очаква да стартират пет маршрута.
До декември 2021 г. ще функционира нова нощна услуга между Виена и Париж през Мюнхен, както и между Цюрих и Амстердам.
Влаковете между Цюрих и Рим ще бъдат по разписание от декември 2022 г.
Декември 2023 ще има друга услуга между Виена и Париж, която пътува през Берлин и Брюксел.
Нощните влакове също ще започнат да се движат между Цюрих и Барселона от декември 2024 година.
Отделно Швеция обяви по-рано тази година, че планира да въведе нова международна услуга за нощни влакове до Германия и Белгия до 2022 г. Новият маршрут ще свързва шведските градове с Хамбург и Брюксел, позволявайки бързи връзки до Централна Европа и Великобритания.
Новият нискотарифен нощен влак между Прага и хърватското крайбрежие започна миналото лято и беше толкова мигновено, че услугата беше увеличена, за да се движи всяка вечер. През първите си седмици бяха продадени над 30 000 билета, а някои влакове бяха изцяло резервирани благодарение на билети, които бяха на цена само 22 евро в едната посока.
Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!