13 града в цяла Европа ще бъдат свързани с нови маршрути с нощни влакове

  • 13 града в цяла Европа ще бъдат свързани с нови маршрути с нощни влакове
    13 града в цяла Европа ще бъдат свързани с нови маршрути с нощни влакове

Нощните влакове в Европа са готови да се завърнат с пълна сила след като четири национални железопътни компании обявиха нови маршрути, които ще свържат 13 града на континента.

Съобщението бележи най-голямото разширение на европейската мрежа за нощни влакове от години - само преди четири години Deutsche Bahn, държавната железница на Германия, разпродаде всички свои спални вагони, като ги обяви за нерентабилни поради ниския брой пътници.

Но изменението на климата и пандемията от коронавирус променят начина, по който пътуващите стигат от точка А до точка Б, а някои европейски пътувания с влак всъщност са по-бързи от летенето със самолет. Сега държавните железници в Германия, Австрия, Франция и Швейцария формират партньорство с инвестиционен фонд на стойност 605 милиона долара за съживяване на нощните услуги.

През следващите четири години се очаква да стартират пет маршрута.

13 града в цяла Европа ще бъдат свързани с нови маршрути с нощни влаковеСнимка: pixabay

До декември 2021 г. ще функционира нова нощна услуга между Виена и Париж през Мюнхен, както и между Цюрих и Амстердам.

Влаковете между Цюрих и Рим ще бъдат по разписание от декември 2022 г.

Декември 2023 ще има друга услуга между Виена и Париж, която пътува през Берлин и Брюксел.

Нощните влакове също ще започнат да се движат между Цюрих и Барселона от декември 2024 година.

Отделно Швеция обяви по-рано тази година, че планира да въведе нова международна услуга за нощни влакове до Германия и Белгия до 2022 г. Новият маршрут ще свързва шведските градове с Хамбург и Брюксел, позволявайки бързи връзки до Централна Европа и Великобритания.

Новият нискотарифен нощен влак между Прага и хърватското крайбрежие започна миналото лято и беше толкова мигновено, че услугата беше увеличена, за да се движи всяка вечер. През първите си седмици бяха продадени над 30 000 билета, а някои влакове бяха изцяло резервирани благодарение на билети, които бяха на цена само 22 евро в едната посока.