5 факта за пътуването със самолет, които не знаеш (част 1)

  • 5 факта за пътуването със самолет, които не знаеш (част 1)
    5 факта за пътуването със самолет, които не знаеш (част 1)

Всички свързваме самолетите с приятни изживявания, нови дестинации и приключения.

Със сигурност обаче сте се питали някои неща, като например: защо по време на полет не се пуши, дали самолетите издържат на удари от светкавица и подобни. Затова сме ви подбрали няколко интересни факта, които със сигурност не знаете.

1. Самолетите издържат на удар от светкавица

Според статистиките всяка година множество светкавици удрят различни самолети. Тези случаи обаче нямат каквито и да било последствия за сигурността пътниците, тъй като съвременните летателни апарати имат специално покритие, което ги предпазва от мълнии.

2. Няма „най-безопасно място“ в самолета

Според резултатите от наскоро проведено проучване вероятността да оцелеете след инцидент със самолет е по-висока, ако пътникът стои в около кърмата на самолета. Въпреки това според информация, предоставена от специалната американска авиационна служба „най-безопасната седалка“ всъщност не съществува. В случай на опасност винаги има неизвестни, заради които не може да с планира или гарантира едно евентуално оцеляване.

3. Тайно отделение за екипажа

В някои самолети има изградено „тайно отделение за екипажа“, тъй като при някои по-дължи полети на тях им се налага да работят по близо 16 часа. Именно затова те използват малки стаички, побиращи между 6 и 10 души, за да си починат.

4. Развален двигател, здрав самолет

Мисълта, че двигателят може да се развали, ужасява всеки по-притеснителен пътник. Съвременните самолети обаче са подготвени и за подобни ситуации. Дори самите маршрути, които изминават летателните апарати, са предвидени така, че при един неработещ двигател те пак могат да стигнат до набелязаното летище.

5. Издръжливостта на гумите

Самолетните гуми могат да издържат тежест от 38 тона, а налягането в тях е приблизително 6 пъти по-високо от това в автомобилните гуми. Интересен факт е, че с тях могат да бъда извършени 500 кацания със скорост 280 км в час преди да се наложи да бъдат сменени. Подмяната им обаче се извършва по стандартния за колите начин – с крик.