Енцо Ферари, Модена и лилавият подпис

  • Енцо Ферари, Модена и лилавият подпис
    Енцо Ферари, Модена и лилавият подпис
  • Енцо Ферари, Модена и лилавият подпис
    Енцо Ферари, Модена и лилавият подпис
  • Енцо Ферари, Модена и лилавият подпис
    Енцо Ферари, Модена и лилавият подпис
  • Енцо Ферари, Модена и лилавият подпис
    Енцо Ферари, Модена и лилавият подпис
  • Енцо Ферари, Модена и лилавият подпис
    Енцо Ферари, Модена и лилавият подпис
  • Енцо Ферари, Модена и лилавият подпис
    Енцо Ферари, Модена и лилавият подпис
  • Енцо Ферари, Модена и лилавият подпис
    Енцо Ферари, Модена и лилавият подпис

Ако можеш да мечтаеш за нещо, значи можеш да го направиш“ - това е една от най-известните мисли на Енцо Ферари. За 90-те години на своя живот Енцо успява да се превърне в истинско вдъхновение за успех.

Музеят на Ферари в Модена

Макар да е пълен само с коли, не е известно музеят на Ферари в Модена да е успял да отегчи дори една жена. Това всъщност е родната къща на Енцо Ферари - мястото, от което през 1898 г. започва приключението на живота му. До нея се намира футуристичната изложбена зала с лъскави модели от стари и нови времена.

Макар да израства в селска култура, Енцо е запален по технологиите и се превръща в новатора, който показва, че автомобилът не е просто нещо, което искаш, а перфектната комбинация от мощ и елегантност. А като се замислите, че колите по онова време са били предимно шумни, пушещи и все още с дизайн, подобен на карета, можете да си представите колко важен е приносът на Ферари. „Колите са красиви само когато побеждават“, казва Енцо. Звучи съвсем като Ферари.

Конят от емблемата

Всички разпознават коня от емблемата на Ферари. Появата му е колкото случайност, толкова и късметче на марката. През 1923 г. Енцо има съдбовна среща с графиня Барака. Тя е майка на известния летец от Първата световна война Франческо Барака. Графинята подарява герба на Франческо – коня с вдигнати предни крака, на Енцо Ферари, за да му носи късмет.

Коли по време на война

След като в продължение на близо 20 години Енцо работи за Алфа Ромео като изпитател, автомобилен състезател и директор на отдела за състезателни автомобили, той напуска, за да започне самостоятелен бизнес. Смелостта му е завидна – прави го точно в началото на Втората световна война. И не просто не спира работа по време на войната, но и в самия й разгар (1943 г.) мести ателието си от Модена в Маранело (където и до днес се намира заводът на марката). Там то е бомбардирано. И незабавно възстановено. А пилотите на Ферари с конструираните от него автомобили започват да печелят първите си състезания.

За лилавия подпис

Енцо Ферари си има малка странност - от 50-те години на ХХ век се подписва винаги с лилаво мастило. В дома му в Модена ще видите негови писма с прочутия цветен подпис. Той споделя, че прави това в памет на баща си, който правел копия на всичките си напечатани на машина писма. По това време копията се правят с малка преса, а полученият мокър отпечатък е в ярко лилаво. Тъй като заради пневмония бащата умира твърде млад, това е начинът на Енцо споменът за него да бъде запазен.

Снимките са от изложбата "Предизвикателствата пред Ферари – Мазерати", която продължава до 20 март 2013 г. Полезна информация за Музея на Ферари в Модена ще намерите тук.

 

Тази статия ви хареса? Присъединете се към Peika.bg и във Facebook, за да следите всички вдъхновения за пътешествия, идеи за еднодневни разходки, близки и далечни маршрути и срещи с пътешественици!