Изкачване на връх Дупевица - първенецът на Люлин планина

• Изкачване на връх Дупевица - първенецът на Люлин планина

Имате нужда от бързо бягство в планината, но по възможност да не е по популярните туристически маршрути? Имаме нещо точно за вас!

Представяме на вашето вниманието връх Дупевица (1256 м) - първенецът на Люлин планина. Върхът е разположен в източния ѝ дял. В съседство с него се намира изключително интересната местност Добринова скала, от която се открива чудесна панорамна гледка.

Маршрутът към връх Дупевица започва от софийски квартал Княжево и е сравнително лесен. Ще ви отнеме около час - час и половина. Тръгнете от местността Мала кория в Княжево по широка горска пътека нагоре. Не след дълго ще излезете на поляна в местността Кърлежа.

Гората свършва между вилните зони Черния кос и Люлин, след около километър вървене извън нея, ще стигнете до Люлин. Там на първата пресечка завийте наляво. В следящите 5 минути ще вървите покрай къщи, след това отново ще навлезете в гората. Тя ще ви съпътства до самия връх. Оттук нататък пътеката не се отклонява. Тя представлява стар, много лош асфалтов път, който прилича на черен. Маршрутът продължава само направо и нагоре.

Изкачване на връх Дупевица - първенецът на Люлин планина
Снимка: marketolog

След 3 км по пътя ще стигнете остър десен завой. След него има порутена постройка и пътят продължава до една висока метална кула, където прави нов рязък завой, този път вляво. Оттам се върви само направо, покрай запустели бетонни постройки на старо военно поделение. Подминете ги и малко след това трябва да излезете от пътя (има жълта табела) изкачете се 2 – 3 метра и ще стигнете до самия връх Дупевица.

Снимка: entusiasti.net

Интересното е, че до 1997 г. достъпът до върха е забранен, заради действащото по това време военно поделение, обхващащо и района около Дупевица и Добринова скала. Сега вече можете да ги посетите свободно. Възползвайте се!