Людмил Аспарухов е маркетолог, който съвсем скоро решава да промени живота си из основи. От собственик на водеща дигитална агенция той се превръща в производител на offroad каравани, с които иска да предложи премиум усещане на своите клиенти
Какво представляват този тип каравани, с какво се различават те от стандартните и какво е развитието на подобен бизнес в България, прочетете в следващите редове.
Разкажи ни за подвижните къщи и домове. Как се стартира бизнес от нулата?
До миналия месец бях собственик на водеща дигитална агенция, но реших да направя рязък завой в кариерата и да започна да изработвам каравани. Беше трудно, но същевременно не се чувствах щастлив с това, което правя. Винаги съм знаел, че трябва да да се занимавам с производство, защото истинските пари са в тази сфера. След като се разделих със своя съдружник реших да се занимавам с тези каравани и направих този не толкова лек избор.
Как се насочи към караваните?
Всичко започна през 2020 г., и истерията около Covid-19. С две малки деца се притеснявах какво ще се случи. От своя страна се занимавам с екстремни спортове - знам какво е да се качиш на планина, на връх и познавам душевното удовлетворение да избягаш от градския живот. В този момент реших, че ще си взема една каравана. Започнах да проучвам как тя може да стане подходяща за екстремен начин на живот в планината и в крайна сметка разбрах, че такива каравани има и те идват от Австралия. Започнах да обмислям колко би струвало подобно нещо в България, как бих го представил в България.
С какво е по-различна off-road караваната от стандартните модели, за които хората знаят?
Основната разлика е в самото окачване. Този тип каравани са обособени за планински пътища и нямат никакъв проблем да стигнат където и да било.
Колко време ти отне самото проучване?
Всъщност историята започна много преди тези две години. Като човек, който до 2010 г. е живял в САЩ, много силно се влюбих в океана и във водата. Тогава ми се искаше да си купя лодка, подобна на алуминиевите, които карат в Австралия. Цената от 80 хил. Евро ми се стори абсурдна, след кат сам мога да я направя. Направих проучване, което ми отне няколко седмици. Бизнес плана, който направих за караваните, стъпва изцяло на този с лодките.
Какво реши да направиш, за да победиш конкуренцията?
В качеството си на маркетолог, правя добър анализ и виждам добрите и лошите страни. Това, което целя е да достигна средна цена на каравана като останалите, но да предложа всичките необходими екстри. Това е концепцията ми - среден клас цена с премиум усещане.
Още интересни детайли за производството на offroad каравани можете да разберете в нашето ново интервю:
Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!