Музеят, в който ти си в рисунката

  • Музеят, в който ти си в рисунката
    Музеят, в който ти си в рисунката
  • Музеят, в който ти си в рисунката
    Музеят, в който ти си в рисунката
  • Музеят, в който ти си в рисунката
    Музеят, в който ти си в рисунката
  • Музеят, в който ти си в рисунката
    Музеят, в който ти си в рисунката
  • Музеят, в който ти си в рисунката
    Музеят, в който ти си в рисунката
  • Музеят, в който ти си в рисунката
    Музеят, в който ти си в рисунката
  • Музеят, в който ти си в рисунката
    Музеят, в който ти си в рисунката
  • Музеят, в който ти си в рисунката
    Музеят, в който ти си в рисунката
  • Музеят, в който ти си в рисунката
    Музеят, в който ти си в рисунката
  • Музеят, в който ти си в рисунката
    Музеят, в който ти си в рисунката

В изложби в музеи по принцип е немислимо за посетителите да докосват изложените материали и затова между хората и обектите на изложбата винаги има някаква неприятна граница, границата между изкуството и човека.

С развитие на високите технологии обаче въображението на хората работи на все по-високи обороти и това преобръща парадигмите. Отличен пример за това е 3арт музеят “Art in Island” в град Кезон на север от Манила (Филипините).

Тъй като местното население на островната държава в Тихия океан има за любимо занимание да си прави селфита и да ги споделя в социалните мрежи, екипът на музея е измислил креативен начин как това занимание да премине по забавен начин към „включването“ на хората в изкуството.

За реализирането на идеята са били поканени 18 корейски майстори-художници, които са нарисували 50 хитри стенописа. Рисунките са толкова добре нарисувани, че придават впечатление за дълбочина, погледнати от определен ъгъл, както и широки възможности за разгръщане на въображение и проява на креативност от страна на посетителите.

Посетителите на музея в Кезон дори са окуражавани да се катерят върху рисунките, да застават в различни пози, да правят физиономии, да правят различни снимки. Защото идеята е, че материалите не са завършени, ако хората не участват в тях.