Тенденциите при луксозните пътувания през 2025г.

  • Тенденциите при луксозните пътувания през 2025г.
    Тенденциите при луксозните пътувания през 2025г.

Според Grand View Research глобалният пазар на луксозен туризъм се оценява на 1,4 трилиона долара през 2023 г. и се очаква да се увеличчава с +7,9% годишно между 2024 г. и 2030 г. По отношение на тенденциите, докладът „Luxury Travel Trend Watch: 2025“ предоставя изчерпателна информация на тази тематика, разработен от Virtuoso и Globetrenter.

Благосъстояние
Консенсусът сред проучванията е, че уелнес туризмът е основната тенденция в луксозните пътувания. Според Global Wellness Institute този сегмент се очаква да расте с +16,6% годишно и да достигне 1600 милиарда паунда до 2027 г. Докато спа центровете са неразделна част от хотелското предлагане, очакванията на клиентите отиват по-далеч. Дълги и персонализирани уединения, специфични лечения за безсъние или профилактика на болести, регенеративни медитации, традиционни и концептуализирани лечения за удължаване на живота... Повече от всякога луксозният пътник иска интензивни трансформации на тялото и ума.

Спонтанни и краткосрочни преживявания
Carpe Diem. Докладът описва нова тенденция за луксозни пътувания. Вместо да следват списъци със задачи и структурирани ваканционни програми, луксозните пътници търсят спонтанни преживявания, понякога извън зоните си на комфорт и далеч от конвенционалните туристически обекти. Това дава възможност на специализираните компании да си партнират с туристически агенции и хотели, за да предложат оригинални бягства.

Емоционално преживяване
Предлагането на преживявания на клиентите е от съществено значение, но също толкова важно е да се вземе предвид тяхното душевно състояние и емоции. Съветниците за пътуване имат за цел да осигурят бягства, които удовлетворяват желанието на туристите за открития и резонират с техните чувства. Докладът предполага, че като задават проницателни въпроси, за да разберат мотивацията на клиентите, дизайнерите на пътувания могат да се погрижат за техните по-дълбоки емоционални нужди.

Мултигенерационното пътешествие
До 2025 г. поне седем поколения ще участват в туристическия пазар. Първите „бета бебета“ ще бъдат родени от родители от Gen Z и те ще се присъединят към Generation Alpha, Millennials, Generation X, Baby Boomers и по-възрастните хора, пътувайки по света. Секторът на туризма от висок клас ще трябва да се съсредоточи върху изграждането на лоялност на клиентите, като същевременно се грижи за нуждите на много младите поколения и се адаптира към влиянието на социалните мрежи, като TikTok е важен източник на вдъхновение за Gen Z.

Жени пътешественици
Все по-разпространена тенденция в туристическия сектор е увеличаването на жените, които пътуват сами. Според Virtuoso 71% от соло пътуващите са жени. В отговор на тази статистика някои круизни компании решиха да премахнат допълнителните такси, начислявани на самотни туристи, докато други създадоха запомнящи се бягства, предназначени за жени. Туристическите агенции също предлагат пътувания само за жени с преживявания, съобразени с техните предпочитания. Също така е от решаващо значение за индустрията да осигури специфични стандарти за безопасност и благополучие, за да осигури спокойствие на жените пътешественици по време на пътуванията им.

Улавяне на момента
Тази тенденция отразява начина, по който се развиват съвременните общества. Той включва пътници, които наемат професионални филмови екипи, за да документират ваканциите си. Като улавят тези моменти във висококачествено съдържание, те могат да създадат трайни спомени, които няма да се изгубят сред хилядите снимки и видеоклипове на техните телефони.

Спортове с ракета
Това е привидно малка възможност, но е в съответствие с нарастващото търсене, предизвикано от филма Challengers от 2024 г. Спортовете с ракети като тенис, падел и пикълбол стават все по-популярни и една от тенденциите в луксозните пътувания. Следователно хотелите трябва да се възползват от тази тенденция, като предоставят специални съоръжения, пространства и кортове на място.