Защо Нова Зеландия е водеща в регенеративното пътуване

  • Защо Нова Зеландия е водеща в регенеративното пътуване
    Защо Нова Зеландия е водеща в регенеративното пътуване

Тъй като пътническите самолети бяха със сериозно ограничени полети в световен мащаб преди малко повече от година, туристическата индустрия беше в тотална криза.

Въпреки това Aeotearoa - Нова Зеландия вече говореше за това как да „направи туризма по-добър“. Въпросът е: може ли една от най-добрите индустрии в страната да стане не просто устойчива, а регенеративна? През последната година регенеративното пътуване се фокусира изключително много, като целта е не само да се запази устойчивият туризъм. Такова подобрение е същността на регенеративния туризъм.

Защо Нова Зеландия въвежда регенеративен туризъм?

Когато през 1999 г. стартира маркетинговата кампания за 100% чиста Нова Зеландия, мнозина я смятаха за „чист гений“. Двадесет години на това брандиране беше изложено на риск от локални проблеми на свръхтуризма: Населението на Aeotearoa-Нова Зеландия от около 5 милиона бе домакин на 11 милиона посетители годишно от 2016 до 2019 г. и напрежението започна да се покачва. Туризмът в Нова Зеландия е наясно, че ако местните жители са недоволни от посетителите и посетителите не се отнасят към страната с уважението, което заслужава, точно това, което хората отиват в Нова Зеландия, за да оценят, нейната жизнеутвърждаваща непокътната среда („te taiao“ в Маори), е под заплаха.

За да се помогне за покриване на част от разходите за управление на неговите световноизвестни национални паркове, през 2019 г. беше въведена международна такса за посетители в размер на NZ $ 35. Това помогна за успокояване на местните тревоги относно екологичните разходи на посетителската икономика, като даде възможност на туристите да допринесат за управление и защита на уникалните природни дадености на Нова Зеландия.

Както казва главният изпълнителен директор на Нова Зеландия по туризъм Рене де Мончи: „Туризмът трябва да върне повече, отколкото е необходимо на нашите хора и дома. Ние сме фокусирани върху това да гарантираме, че туризмът допринася за четирите неща: икономика, природа, култура и общество“.

Целите на Нова Зеландия за регенеративен туризъм

Поставени са амбициозни регенеративни цели за декарбонизиране на пътуванията в Еотеоароа-Нова Зеландия. Електрическите превозни средства са активно стимулирани от правителството на Нова Зеландия. И със своята компактна география и инфраструктура за почивни паркове, пътуването с електрически автомобили и кемпери е много постижимо. Нова Зеландия също инвестира в разработването на нови авиационни горива с ниски емисии.

Възстановяването на повредени ландшафти, реки и морета и преминаването към кръгова икономика с нулеви отпадъци е на дневен ред. Отново туристическият бизнес води напред: възстановяване на местни растения и дървета; улавяне и унищожаване на вредители; и преминаване към практики за чиста и зелена енергия. Те водят своите клиенти със себе си, обучавайки ги в прогресивен, зелен дух, който е голяма част от начина на живот на Нова Зеландия.

Но регенеративният туризъм не се отнася само до околната среда - културата и обществото са също толкова важни. Както обяснява дьо Мончи, „Туристическата история и опит съхранява и засилва нашите ценности, култура и наследство“. Уникалната култура на Нова Зеландия и топлите, приветливи хора също са ключови точки.

В продължение на една година новозеландци публикуваха видеоклипове в социалните медии всеки ден, пожелавайки на света „добро утро“ от любимите си места (търсете в хаштага #goodmorningworldnz). Макар и маркетингова кампания за туризма, начинът, по който новозеландците виждат и представляват себе си, има двойната полза от повишаването на авторитета на страната в международен план. Тази нова кампания продължи, излъчвайки послание за надежда, докато светът остава блокиран.

Посетителите на Aeotearoa са помолени да вземат Tiaki Promise и да споделят това в своите социални медии. Това е декларация, че "Докато пътувам в Нова Зеландия, ще се грижа за земята, морето и природата, стъпвам леко и не оставям никакви следи. Ще пътувам безопасно, проявявайки грижи и внимание към всички. Ще уважавам културата, пътувайки с отворено сърце и ум".

Разбира се, обещанието да бъдеш добър пътник е едно - посетителите трябва сега да разберат как да направят това. Шофирайки внимателно, спазвайки пътните правила и обръщайки внимание на местните условия на шофиране са от съществено значение. Но на пътниците се казва също, че трябва да бъдат „подготвени“, особено когато се разхождат в красивата, но често отдалечена пустиня на Нова Зеландия. И посланието да поддържаме Aeotearoa-Нова Зеландия чиста, като никога не изхвърляме боклука, изхвърляме правилно всички отпадъци и не оставяме следи по време на къмпинг са неразделна част от обещанието на Tiaki. Вместо да се ядосват на хората за погрешно действие, новозеландците помагат те да постъпят правилно.

Когато природата беше застрашена на определени места, проблем, който очевидно се ускори от геомаркирането в социалните медии, новозеландците просто ги затвориха за обществеността, за да позволят регенерация. Освен това рекламна кампания през 2021 г., предвиждаща завръщането на международните посетители с лекота ги моли да не следват стадото, преследвайки същите най-посещаваните дестинации. Насочването на голям брой посетители към определени места, ненужно, когато голяма част от Нова Зеландия е направо спираща дъха, беше ясна причина за локални екологични щети.

Нова Зеландия показа, че може не само да води пътя, когато става въпрос за справяне с глобална криза, от реакция на ужасите на тероризма до справяне с глобалната пандемия. Тъй като светът се отваря отново и туризмът бавно се възстановява от унищожаването, причинено от COVID-19, може би е разумно да потърсим тази малка страна за насоки как да се възстанови.

Както казва Зураб Пололикашвили, генерален секретар на Световната туристическа организация на ООН, „Тази криза е възможност за преосмисляне на туристическия сектор и неговия принос за хората и планетата; възможност за по-добро изграждане към по-устойчив и приобщаващ туристически сектор, който гарантира, че ползите от туризма се ползват широко и справедливо."

Благодарение на този прогресивен дух на регенеративния туризъм, Нова Зеландия вече е на път към по-добро бъдеще за индустрията, позволявайки на пътниците не само да имат опит, променящ живота, но и да напуснат, като са оказали положително въздействие върху тази великолепна страна.