Преживяванията по време на пътуване ни дават много повече от материалните придобивки!

  • Преживяванията по време на пътуване ни дават много повече от материалните придобивки!
    Преживяванията по време на пътуване ни дават много повече от материалните придобивки!
  • Преживяванията по време на пътуване ни дават много повече от материалните придобивки!
    Преживяванията по време на пътуване ни дават много повече от материалните придобивки!
  • Преживяванията по време на пътуване ни дават много повече от материалните придобивки!
    Преживяванията по време на пътуване ни дават много повече от материалните придобивки!

Ние работим през целия си живот, преследвайки няколко свободни часа всеки ден и се опитваме да се почувстваме пълноценни, като си купим най-новата джаджа, ремонтираме кухнята за сетен път или вземем поредната чанта или малка черна рокля. За съжаление, за всички нас е ясно, че преследваме грешните неща, търсейки щастието.

Социален фактор

Всички ние по своята същност сме социални животни. Говоренето за преживявания, като пътуване, е нещо, което се споделя на напитки в бар с придружаващите снимки от пътуване и видеоклипове. Разговорите за това колко страхотен е най-новият iPhone или остават на заден план, или ни представят като самохвалци, което отблъсква хората.

Споделянето

Възможността да споделяме малки части от живота си, като пътувания до вълнуващи национални паркове или обикаляне из градове, които не сме посещавали преди, стопля душата ни по начини, по които материалното притежание просто не го прави. Често споделянето с приятели и семейство за скорошни пътувания ги вдъхновява да разперят крилата си малко повече, отчасти, за да имат свои собствени истории, които да споделят по-късно.

Спомените

Резултати от изследване на университета Корнел потвърждават, че докато спомените ни избледняват с времето, има някои, които се открояват и остават завинаги в съзнанието ни. Ярките спомени, които са ценни за нас, не избледняват толкова бързо. Като такива, тези преживявания се запомнят много по-ясно дори години по-късно.

Преживяванията по време на пътуване ни дават много повече от материалните придобивки!
Снимка: canva

По-малко значимите покупки се забравят още по-бързо

Участниците в изследването били помолени от изследователите на университета да помислят за двете си най-важни покупки, направени през последното десетилетие, както и за двете си най-добри преживявания. Имайки предвид това, те били информирани, че не могат да говорят за най-важната си покупка, а само за по-малко впечатляващата. Ключовата разлика била, че не им е било позволено да говорят за любимите си предмети.

Резултатите показват, че когато участниците не можели да говорят с другите за любимата си покупка, те губели интерес да говорят за втората си любима. Те обаче били заинтересовани да говорят за своите преживявания, независимо дали са най-предпочитаният или вторият най-ценен спомен.

За разлика от това, 52-инчовият Smart TV, закупен преди година, сега изглежда като стара шапка. Вече не е специален, а просто заема място у дома. В по-голямата си част приятни спомени не се създават при закупуване на материални стоки. Разбира се, да седнете в Porsche за първи път е специално преживаяване, но не е толкова значимо, колкото да го карате. По-късно карането на спортна кола вече не изглежда кой знае какво. Това е новото нормално. Необходими са по-големи и по-скъпи покупки, многократно, за да се постигне същия положителен психологически трус. И често това просто води до бъркотия, а не до щастие.

Преживяванията по време на пътуване ни дават много повече от материалните придобивки!
Снимка: canva

Пътуването е възнаграждаващо

Да можем да говорим за преживявания от пътуването често е завладяващо за събеседниците ни, защото представлява нещо, което те често биха искали да правят, но не могат да впишат в натоварения си живот. Или да си го позволя точно сега.

По същия начин много хора мечтаят да се пенсионират, да си купят каравана и да пътуват. Но колко от тях наистина го правят? Това обяснява неотдавнашната популярност на каналите в YouTube, фокусирани върху млади хора, които пътуват в каравани, заснемат и споделят преживяването си със света. Дори косвеното пътуване през тези онлайн личности е възнаграждаващо по свой начин.