Как ще се променят пътуванията след коронавируса (част 2)

  • Как ще се променят пътуванията след коронавируса (част 2)
    Как ще се променят пътуванията след коронавируса (част 2)

Коронавирусът вся смут във всички части на обществения живот, но пътуванията и туризма безспорно са сред най-засегнатите от заразата.

Повечето държави вече са наложили забрани за пътувания зад граница, а самолетните компании изпитват сериозен спад в пътникопотока си. На фона на всичките тези удари и ограничения, а и предвид задаващата се финансова криза, трудно е да си представим как ще изглежда пътуванията, когато в крайна сметка започнем отново да пътуваме. Макар туристическата индустрия по целия свят да страда най-много, тя все ще успее да се отърси и да се възстанови в един момент, смятат експертите.

Засега само можем да гадаем кога и как ще отмине пандемията. След нейния край обаче, това, което експертите очакват, е спад на цените на пътувания и за почивки, преди постепенно те отново да се повишат.

Ето четири неща, които вероятно ще наблюдаваме като ефекти върху пътуванията и туризма, след отминаването на коронавируса:

1. Хората ще гледат за по-евтини самолетни билети и за по-празни полети

Вече няколко превозвачи обявиха плановете си да премахнат част от предлаганите услуги за храна и напитки, както и да престанат да отдават средните седалки, за да намалят разходите и да ограничат близостта между пътниците на борда. Също така се очаква първо да се възстановят пътуванията по бизнес, след това пътуванията за забавление и туризъм. По всяка вероятност трансокеанските полети ще продължат да са непопулярни още известно време след това.

2. Ще се обръща наистина сериозно внимание на чистотата

Независимо дали става дума за круизни кораби, хотели или обикновени квартири, ще трябва да се обръща много внимание на това как почистват помещенията и всички предмети в средата на гостите. Също така това ще се акцентира все повече като предимство – добре почистената квартира ще стане символ на повече сигурност и комфорт. Това може да означава дезинфектанти за ръцете на видими места, редовно почистване със специални препарати на всички твърди повърхности, както и ясно съобщена схема, за бъдат уведомени клиентите как точно се почистват стаите и апартаментите, в които отсядат.

3. Цените за хотел ще спаднат доста, преди да възвърнат сегашните си нива

В исторически план, във времена на голяма несигурност, както през 2001 г. след атентатите срещу Кулите близнаци в Ню Йорк или след края на рецесията през 2009 г., е било необходимо два пъти по-дълго време отколкото трае самата криза, за да се възстанови ценовото положение при хотелите. Много хотели може да фалират, а някои големи вериги да сменят собствениците си дори, но все пак да останат отворени и под една и съща марка.

4. Засилване на домашния туризъм и по-евтините алтернативи

 

Страховете от коронавируса, но също така и намалените финансови възможности ще обърнат много хора към по-евтини алтерантиви за почивка и то предимно вътре в самите държави. Затова е добре поне на първо време хотелите да обърнат маркетинга си към родните потребители. Много е вероятно обаче самите хора, които търсят почивка, да заложат на по-евтини алтернативи като къмпингуването, малките хотелчета край морето или в планината, както и обикновените еднодневни екскурзии или двудневни екскурзии. С времето обаче това ще започне да се променя и пак да се засили пътуването зад граница и почивките в курорти.