Страх от летене? Без паника!

  • Страх от летене? Без паника!
    Страх от летене? Без паника!

Ако вие сте от тези хора, които изпитват неистов ужас от летене и сте убедени, че ако се качите на самолет, той непременно ще се подпали, пропадне и разбие на парчета, то следващите редове са за вас. Защото от София до Ню Йорк не се стига с автобус.

Някои авиокомпании провеждат курсове за хора, страхуващи се от летене, където можете да научите защо пътуването със самолет не е опасно. От един такъв курс подбрахме следващата полезна информация.

Знаете ли, например, че летенето със самолет е:

- 29 пъти по-безопасно, отколкото пътуването с кола

- 18 пъти по-безопасно от това да си стоите вкъщи

- 8 пъти по-безопасно от ходенето по улицата

Ето и някои основни въпроси и отговори:

Какво става, ако двигателят спре да работи?

Това се случва много рядко, а пилотите са обучени да контролират самолета даже и само с един работещ двигател.

А ако се подпалят?

Има автоматични системи за гасене на пожар.

Може ли светкавица да свали самолет?

Не.

А ако птица влезе в двигателя?

Изгаря.

Ако свърши бензинът?

Горивото се изчислява така, че да стигне за целия път плюс за евентуално кацане на друго летище при лошо време, както и за няколкочасово кръжене, ако се наложи изчакване на разрешение за кацане. При лошо време се зарежда и с допълнително количество.

Какво става, ако в самолета се качат много хора с наднормено тегло?

Теглото на кабината е едва 10% от теглото на целия самолет. При конструирането на самолетите се предвижда средното тегло на пътниците при пълна кабина, като се добавят и още 10%.

Колко опасна е турболенцията?

Макар и да е неприятна за пътниците в салона, турболенцията не е опасна. Защото самолетът лети, поддържан от въздуха. Въздухът може да се движи в различни посоки, но не може да изчезне!

Ами бурите?

Пилотите виждат сериозните бури на радарите и променят маршрута си, за да ги избегнат.

Ако всичко е толкова добре подсигурено, защо тогава самолетите се разбиват?

Когато се случват нещастни случаи с фатален край, обикновено има стечение на редица обстоятелства, които бихме нарекли „лош късмет“ - комбинация от лошо време, лоша преценка на пилота и т.н. Пилотите обаче са максимално подготвени до такива стечения да не се стига – преминават ежегодни опреснителни курсове, медицински прегледи, тестове, а и са винаги двама – ако на единия му стане лошо, другият да може да реагира.

 

Статията ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук за още (не)обикновени пътешествия!