Забрана за автомобили на една от най-оживените улици в Сан Франциско

  • Забрана за автомобили на една от най-оживените улици в Сан Франциско
    Забрана за автомобили на една от най-оживените улици в Сан Франциско

Служители на Сан Франциско гласуваха за забрана на автомобили от една от най-оживените улици в града. Ето какво трябва да знаят посетителите.

Длъжностните лица гласуваха единодушно да забранят всички частни превозни средства от Market Street, една от най-натоварените улици в Сан Франциско. Само автобуси и таксита ще имат достъп.

Целта на „Проект за по-добра пазарна улица“ е да намали трафика, да направи обществената транспортна система на Сан Франциско по-ефективна и да направи района по-безопасен.

Пазарната улица в центъра на Сан Франциско ще бъде затворена за всички частни превозни средства в опит да повиши ефективността на системата за обществен транспорт и да повиши общата безопасност на района. Проектът ще влезе в сила от догодина.

Автобусите и такситата ще имат достъп до улицата, докато Lyft, Uber и други платформи за Rideshare ще бъдат забранени. 

Автомобилите все още ще могат да пресичат Market Street на кръстовища, но шофьорите, които завиват на улицата, ще рискуват да нарушат закона и да бъдат глобени, съобщава The San Francisco Chronicle. 

Затварянето на пътя беше единодушно решение на борда на Общинската транспортна агенция тази седмица с одобрението на проекта за  по-добър пазар.  Инициативата за над 600 милиона долара значително ще намали трафика на автомобили по натоварената лента. Проектът също така ще разшири велоалеите и ще ги направи отделни от пешеходните тротоари с пейки и стелажи за велосипеди, според CityLab .

Маркет Стрийт предвижда 500 000 пешеходци и 650 колоездачи всеки час. Тази улица и нейните кръстовища са известни с голям брой катастрофи, които нараняват пешеходците и колоездачите.

„Market Street е сърцето на нашия град и ние трябва да направим всичко възможно, за да го направим по-безопасно, по-удобно и по-жизнено място за нашите жители, работници и посетители“, казва в изявление кмета Лондон Брейд. "Миналата година имаше 123 сблъсъци с контузии на Маркет Стрийт и по-голямата част от тях включваха хора, които вървят пеша или с колело. По-добрата Маркет Стрийт и подобренията в близост до проекта са от решаващо значение за постигане на нашите цели Vision Zero и гарантиране на това всеки да се чувства в безопасност на най-натоварената ни улица." 

Сан Франциско следва основна градска тенденция за намаляване на автомобилния достъп до оживените улици в центъра на града. По-рано този месец  Ню Йорк забрани колите от 14-та улица , правейки я достъпна само за автобуси, камиони и спешни автомобили. Усилията имаха незабавен ефект за ускоряване на автобусните маршрути,  съобщава The New York Times.

Освен това Париж не позволява на автомобилите да имат достъп  до центъра на града една неделя всеки месец, докато колите в Лондон трябва да плащат огромна такса, ако искат да имат достъп до центъра на града.

Източник