Всички свързваме самолетите с приятни изживявания, нови дестинации и приключения.
Със сигурност обаче сте се питали някои неща като например защо по време на полет не се пуши, дали самолетите издържат на удари от светкавица и подобни. Затова сме ви подбрали няколко интересни факта, които със сигурност не знаете.
1. Защо при кацане и излитане осветлението се намалява, а щорите се вдигат
Когато самолетът излита или започва кацане в тъмното, светлините винаги се намалят. Причината за това е, ако се наложи спешна евакуация и екипажът, и пътниците да са свикнали с тъмнината. Щорите на прозорците се вдигат по същата причина. По този начин пътниците могат да се възползват от естествената външна светлина, екипажът по-лесно може да прецени от коя страна би било по-безопасно да се започне аварийната евакуация.
2. Забраната за пушене и пепелниците в тоалетната
Пушенето по време на полет е строго забранено, но въпреки това може да видите пепелници във всяка тоалетна в самолета. Причината за това е, че въпреки забраната, може да има пътници, която да я нарушат и да искат тайно да изпушат една цигара. За да се уверят, че фасовете няма да бъдат изхвърлени в тоалетната и да предизвикат потенциален пожар, в тоалетната са поставени пепелници. Това със сигурност не трябва да ви навежда на мисълта, че е приемливо да ги ползвате, тъй като всички тоалетни са снабдени с противопожарни аларми и пътниците, които решат да пушат, рискуват да бъдат глобени и дори да получат забрана да ползват услугите на конкретната авиолиния занапред.
3. Лошият вкус на храната
Причината за това храната в самолетите да не ни харесва на вкус е, че ниската влажност на въздуха и налягането в кабината намаляват чувствителността на вкусовите рецептори. Резултати от изследвания сочат, че при подобни условия хората губят цели 30% от чувствителността към сладко и солено.
4. Малката дупка в едното стъкло на илюминатора
Прозорците в самолетите са направени от 3 различни акрилни панела. Заради разликата между температурата на различните височини, панелите трябва да могат да устоят на огромното налягане и именно затова я има малката дупка. По този начин налягането между стъклата да се регулира, намалявайки вероятността те да се спукат, замръзнат или запотят.
5. Кислородните маски на борда работят само 15 минути
Когато налягането в самолета падне, всеки пътник трябва да използва кислородна маска. Всяка от тях обаче работи само в продължение на 15 минути. Това е така поради факта, че обикновено един самолет може да достигне височина, при която пасажерите да дишат нормално без маски.
Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!