Какво да правим при проблеми с автобусен превозвач?

  • Какво да правим при проблеми с автобусен превозвач?
    Какво да правим при проблеми с автобусен превозвач?

Сигурно ви се е случвало да изпаднете в ситуация, когато сте имали проблеми с автобусен превозвач. 

Затова никога не е излишна малко полезна информация, когато става въпрос за правата ни при пътуване. В следващите редове ще прочетете няколко съвета, които могат да ви бъдат от полза, когато сте на път. Вижте какво трябва да направите, ако имате някой от следните проблеми, когато използвате услугите на автобусен превозвч.

1. В случай че автобусът закъснее

При закъснение над 2 часа имате право да получите обратно парите си за билета или на алтернативен транспорт до крайната дестинация. Ако закъснението е повече от 90 минути или се стигне до отмяна на пътуване с продължителност над 3 часа, компанията следва да Ви осигури храна или напитки. При необходимост – и настаняване за две нощувки в хотел на цена до 80 евро на нощувка. Имайте предвид, че това обезщетение отпада, ако превозвачът може да докаже, че отмяната/закъснението се дължат на непреодолима сила – тежки атмосферни условия или сериозни природни бедствия.

2. В случай, че автобусната компания загуби багажа ви

Ако багажът ви е загубен, когато пътувате с автобус, то имате право на обезщетение. Ако щетите са в резултат на пътно-транспортно произшествие, размерът на обезщетението на единица багаж не може да бъде по-малък от 1200 евро.

3. Защитаване на права пред автобусен превозвач

Свържете се с автобусната компания и предявете рекламация. Трябва обаче да се запазили всички документи, свързани с пътуването. Те ще лужат кат доказателство за вашите претенции и ще трябва да приложите копия от тях към жалбата си. В случай че отговорът на превозвача не ви удовлетворява, можете да се обърнете към специализирания контролен орган - Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация" или към Европейския потребителски център – когато превозвачът е регистриран в друга европейска държава.