Най-красивите пътувания с влак в Европа (част 1)

  • Най-красивите пътувания с влак в Европа (част 1)
    Най-красивите пътувания с влак в Европа (част 1)

С обща железопътна мрежа, която се измерва в стотици хиляди километри, страните от Европа предоставят възможност за едни от най-разнообразните и в същото време достъпни пътувания с влак по света.

Някои от тях обаче са по-атрактивни от останалите. Ето няколко страхотни идеи, в случай че планирате някой ден да си организирате приключения с влак: 

Да започнем с едно наистина класно пътешествие с Transcantabrico в Испания. Той представлява луксозен влак със спални вагони, който отвежда гостите си на 8-дневно пътуване от историческия град Сантяго де Компостела до Леон с неговата средновековна архитектура. Минаващ през северните крайбрежни градове на страната Сантандер и Билбао, 643-километровият маршрут предлага гледка към т. нар. Кантабрийско море и зелените върхове на Астурия, както и възможност за опознаване на националния парк „Пикос де Европа” и плажовете на Рибадео.

Отдава се значимото и на онези места, които са символ на великолепието на храната и виното от Северна Испания. За целта са предвидени спирки в някои от най-добрите ресторанти за морски дарове в региона, а на борда се сервират изящни ала-карте менюта. Неговите вагони Pullman от 1923 г. са оборудвани като луксозни апартаменти със собствени бани с джакузи, а освен това има и красиви ретро вагон-ресторанти.

Друга вълнуваща влакова спирка в Европа се намира в Берген, Норвегия. Пресичайки националния парк „Хардангервида”, който се намира на 1237 м надморска височина, това е най-високата железопътна линия в Северна Европа. Маршрутът от 371 км започва от Осло, минава през зелени низини и наситено сини езера, изкачва се покрай внушителните фиорди, гладки като стъкло реки, заобиколени от гъсти гори, и стига до покрити със сняг планински проходи. Докато стигне от Осло до Берген, влакът минава през внушителните 180 тунела и спира на 22 станции. Всичко това отнема около 7 часа. Много посетители обаче комбинират маршрута с разходка по отклоняващата се линия към Флом, хващайки влака от Мирдал. Това е т. нар. Flåmsbana – най-стръмната железопътна линия в Европа, която също отвежда през приказни планински гледки до Флом и обратно.

Следващото изкушение за пътуване с влак е между Словения и Италия. То започва от словенския град Йесенице и стига до Триест в Североизточна Италия, като времето за изминаването му е 3 часа.

Маршрутът прекарва пътниците през покритите със сняг върхове на Джулианските Алпи, минава през най-големия каменен мост в света (само главната арка е 85 м), както и през най-дългия железопътен тунел в Словения – 6327 м. Първоначално линията е била построена, за да свърже Западна Австрия и Южна Германия с тогавашното австро-унгарско пристанище Триест. Днес обаче жп линията „Бохиндж” обслужва колоездачи и туристи, за да ги отведе до красивите пътеки в региона, както и почитатели на виното, които да изследват винарските изби в словенския град Нова Горица. Това приключение е достъпно от май до ноември, когато автентичен парен влак тегли вагоните, а персоналът носи същите униформи, които са носели и предците им от Австро-Унгарската империя през 1900-1906 г.