Офертите за пътуване „в последната минута“ - колко добри са всъщност?

  • Офертите за пътуване „в последната минута“ - колко добри са всъщност?
    Офертите за пътуване „в последната минута“ - колко добри са всъщност?

Офертите „в последната минута“ представляват предварителна селекция и предлагат наличното в момента при условия, които могат да бъдат рекламирани.

А това при всички положения предполага компромис между наличното като такъв тип оферта и онова, което бихме избрали от всичко на пазара. Нещо повече –реклами за такива предложения обикновено достигат до нас в резултат на предварително проучване на нашето поведение и интереси в интернет. Това каза по БНР Габриела Руменова, дългогодишен PR на Комисията за защита на потребителите.

Трябва много добре да помислите дали това е вашата оферта. Дали наистина искате да отидете в този момент на това място и дали няма да го направите просто защото сега ви е отдала уж такава изгодна възможност“, посъветва тя и добави, че не бива цената да става повод за вземане на импулсивно решение да купим този пакет.

Може да се окаже, че при влизане в пощата или преглед на интернет сайт Вие всъщност виждате реклама от типа „в последния момент“ с изкушаваща на пръв поглед цена за обект, който в миналото сте разглеждали и вече сте разпознати като потенциален негов клиент. „Отговорът Ви на тази „атака“ трябва да бъде проверка на условията в места за настаняване от същия вид и брой звезди в този курорт или град, за този период от време, за да се уверите дали действително това е последната ви възможност да сте на тази дестинация в толкова звезден хотел по това време“, коментира Габриела Руменова.  

В студиото на БНР бе обсъдена темата за бюджетирането на почивката. „Ако включим въображението си, може да превърнем този експеримент в едно маркетингово проучване, в едно виртуално пътешествие, което да предхожда и нашето физическо присъствие там, където искаме да отидем“, каза Руменова. И открои най-важните пера в бюджета на една почивка: мястото за настаняване, заведенията наоколо и разположените в близост културни и исторически забележителности, както и атракциите, особено ако сме с деца.

„Най-важно в началото е да изберем мястото за настаняване. Когато вече сме изяснили за себе си в какъв точно обект бихме желали да се настаним – хотел, семеен хотел, къща за гости и т.н., колко звезди да бъде, и сме се ориентирали към дестинацията, трябва в интернет да проверим какви са цените, за да си направим груба сметка колко ще ни струва поне нощувката“, посочи експертът.

Преди да резервираме задължително трябва да проверим дали обектът е категоризиран. Това дава по-голяма сигурност, че ще получим съответстваща на притежаваната от него категория, както и че, ако нещо се обърка, по-лесно ще можем да реализираме правата си по потребителското законодателство.  

„След това е ред да погледнем как вървят цените в заведенията, защото независимо от това каква е офертата („всичко включено“ или изхранване на друга база), най-вероятно ще посетим поне веднъж и някой ресторант или бар“, каза още Габриела Руменова.  

Програмата, която ще си направим за престоя, също е добре да бъде включена в този бюджет. „Ако отиваме на море, ясно е, че ще прекарваме по-голямата част от времето на плажа, но бихме могли да посетим и близките туристически забележителности, а ако сме с кола – и малко по-далечните. На сайтовете на тези обекти или на общините, на чиято територия се намират те, обикновено има информация за режима на достъп и какви са цените за вход, когато той е срещу заплащане“, добави Руменова.

Когато калкулираме всичко това, ще имаме относително ясна представа колко ще ни излезе почивката, но е добре да предвидим и резервни средства за непланирани разходи или за „ако нещо се обърка“, завърши тя.