4 тенденции, които да очакваме в хотелите след отпукането на мерките (част 1)

  • 4 тенденции, които да очакваме в хотелите след отпукането на мерките (част 1)
    4 тенденции, които да очакваме в хотелите след отпукането на мерките (част 1)

Тъй като светът бавно се отваря отново след обявената пандемия, престоите в хотелите се очаква да бъдат малко по-различни от преди. Някои добре познати и любими на всички практики като шведска маса най-вероятно ще отпаднат като вариант. Затова подготвихме за вас няколко параграфа, по които хотелският бизнес ще се адаптира отсега натък.

1. Чистота

Пътуващите винаги са оценявали чистотата на хотела високо, но в бъдеще всички ще са още по-взискателни и бдителни. Хотелите ще трябва да докажат, че са внедрили засилени протоколи за здраве и безопасност за почистване на стаите за гости, помещенията за срещи и общите помещения в своите имоти, както и задните къщи. Очаква се в крайна сметка да бъдат приложени одиторски инициативи за измерване на спазването на хотела от посочените критерии за чистота. За да помогне на хотелите да отговорят на тези очаквания, Американската асоциация за хотели и квартири например стартира програма, наречена Safe Stay, за да разработи поредица от най-добри практики за индустрията. Друга практика, която се очаква да се наложи, е дълбокото още по-детайлното почистване на спалните и баните, след като гостите се освободят стаята. Ще има и допълнителна дезинфекция на най-често докосваните зони за гости, включително ключовете на лампите, дръжки на врати и дистанционните за телевизора и климатика.

2. Технологии

Всички се радваме да ни посрещат на рецепция усмихнати служители на хотела, но някои хотели вече ще въведат автоматизирани процедури за самонастаняване. Виртуални чекове и цифрови ключове, използващи вашия телефон, ще се използват в някои хотели. Безконтактните технологични решения и устройствата, боравещи с малко докосвания при чекирането и плащането на стоки и услуги например е една от препоръките на Американската асоциация за пътувания. Всъщност, колкото и странно да звучи, хората може дори да не участват в почистването в някои хотели в САЩ. Медицинският център Westin Houston използва “LightStrike Germ-Zapping Robots”, за да санира и дезинфекцира своите стаи за гости и общите части, тъй като те унищожават вируси, бактерии и гъбички, използвайки интензивна импулсна ксенонова UV светлина. 

3. Привилегии

В опит да насърчат гостите да останат, някои хотели също разширяват своите програми за лоялност. Те вклчват отстпки за нощувки, безплатен пакет уелнес услуги, пълен с селекция от игри и доставка на храна и напитки. 

4. Престой на местно ниво

Тъй като ограниченията за пътуване са налице в момента и светът е на различни „етапи” на справяне с коронавируса, престоите на местно ниво изглеждат основният начин, по който хората ще пътуват тази година. Затова най-добре да се възползваме максимално от това, което предлага страната ни.