Как българите дадоха шанс на балканката

  • Как българите дадоха шанс на балканката
    Как българите дадоха шанс на балканката
  • Как българите дадоха шанс на балканката
    Как българите дадоха шанс на балканката
  • Как българите дадоха шанс на балканката
    Как българите дадоха шанс на балканката

Рекордно зарибяване с балкански пъстърви направи през единствения почивен ден този уикенд Риболовен клуб „Балканка“ в рамките на съвместна кампания с Лидл България. 70 000 нулевогодишни балканки заплуваха свободно в родните планински реки в рамките на един ден. Популацията от балканки нарасна с помощта на второто издание на кампанията „Дай шанс на Балканката!”.


У нас зарибяване в тези размери се случва за първи път. До момента такова количество риби не са били пускани във водоемите за един ден”, обясни Алън Тюфекчи, председател на УС на Риболовен клуб „Балканка“.

В периода 3-17 април над 9000 фенове на Лидл България във Facebook се включиха в онлайн ловене на риби чрез приложението „Дай шанс на Балканката! - 2”. За 15 дни те успяха да уловят точно 67 912 балкански пъстърви. Лидл България допълни и финансира зарибяването с общо 70 000 рибки.

Балканската пъстърва е най-бързо изчезващият вид в нашите планински реки. През последните години в реките на България се срещат все по-често видове пъстърва, които не са типични за нашите реки. Това са сивен - пъстърва с точки, нито една, от които не е червена, и така наречената американка или дъгова пъстърва.

Причината да ги има по нашите реки е, че балканката няма стопанско значение. Тя не наддава така както американката, например, и не се предпочита за отглеждане в рибовъдните стопанства. Там се отглежда дъгова пъстърва, която аз лично често сравнявам с бройлерите при кокошките. Стопанското ѝ значение и вкусовите характеристики са абсолютно сравними както на домашно отглежданите кокошки и бройлерите”, обяснява още председателя на УС на Риболовен клуб „Балканка“.

В първата кампания в края на 2013 г. бяха уловени 40 000 виртуални пъстърви, които по-късно бяха превърнати в живи с помощта на Лидл България и заплуваха в родните планински реки. Кампанията през 2014 г. отбелязва почти двоен интерес към виртуалния улов.

За нас това беше важен знак от страна на феновете ни в социалните мрежи, че искат да помогнат и да допринесат за биологичното разнообразие в българските реки”, заявиха от компанията.

Благодарим много за подкрепата на Лидл България, както и на всички фенове в социалната мрежа, които спомогнаха в родните водоеми да заплуват нови 70 000 балканки”, заяви Алън Тюфекчи.

За Лидл:

Lidl е част от немската Шварц-група, оперираща в областта на търговията с хранителни и нехранителни продукти. Lidl има около 10 000 магазина в повече от 20 европейски страни. Компанията е основана през 30-те години на XX-ти век в Германия (седалище Некарсулм) и се отличава с бърз и постоянен растеж.

Повече информация може да намерите на: www.lidl.bg; www.facebook.com/lidlbulgaria.