"Това изобщо град ли е?" Как Осло използва самоирония, за да привлече туристи

  • "Това изобщо град ли е?" Как Осло използва самоирония, за да привлече туристи
    "Това изобщо град ли е?" Как Осло използва самоирония, за да привлече туристи

Град Осло наскоро стана "вайръл" благодарение на новаторската си туристическа реклама, която съчетава самоирония и автентичност. Рекламата представя Халфдан, 31-годишен жител на Осло, който хумористично обяснява защо някой би искал да посети родния му град. Сарказмът и сухият хумор на рекламата резонираха дълбоко сред публиката по целия свят, събирайки милиони гледания и изтласквайки Норвежката столица начело в списъците за пътуване на много туристи.

Маркетинг мениджърът на VisitOSLO, Ан-Сигне Фагеренг, призна, че използването на „типична норвежка самоирония“ е рискован ход, особено за глобалния пазар. Тя обаче подчерта, че Осло е претърпял значителни промени през последното десетилетие и е време увереността на града да съответства на реалността. Рекламата има за цел да покаже на света, че Осло вече е модерна и вълнуваща дестинация, въпреки че това остава малко известно.

Ричи Карабурун, доцент в Центъра по хотелиерство и туризъм на Нюйоркския университет, вярва, че автентичността и разказването на истории на рекламата са ключови за нейния успех. За разлика от типичните туристически реклами, които показват идеализирани изображения на красиви плажове и атракции, видеото на VisitOSLO улавя местния чар на града с остроумен хумор. Този уникален подход създаде емоционална връзка между зрителите и дестинацията, отличавайки я от другите реклами.

Карабурун, който посети Осло със семейството си миналото лято, отбеляза, че днешните туристи търсят автентични преживявания и емоционални връзки, когато планират ваканциите си. Те предпочитат да открият по-малко известни дестинации, които предлагат поглед към местните култури, вместо да се придържат към популярни туристически горещи точки. Осло, със своята оригинална и хумористична кампания, може да се възползва от тази тенденция.

Рекламата на VisitOSLO сравнява Осло с други големи градове като Париж, Истанбул и Ню Йорк, намеквайки за потенциала на града да се превърне в желана дестинация, ако успее да привлече повече посетители чрез творчески маркетинг. Карабурун е оптимист за бъдещето на Осло като туристическа гореща точка, вярвайки, че уникалният подход на рекламата може значително да увеличи броя на посещенията.