Кое е нещото, което кара туристите да избират определена дестинация?
Дали са историята, природата, архитектурата, препоръките на приятели, евтините билети и хотели или атмосферата? Оказва се обаче, че една от най-големите причини за избор на дестинация е храната.
Цели 27,6% от туристите избират къде да ходят именно заради местната кухня. Това сочат данните на ГлобалДата, която е осъществила проучването през 3-ото тримесечие на тази година. Оказва се, че това важи особено за родените след 1980 г. За по-младите храната има по-голямо значение при избора на дестинация, отколкото за всички досега.
Това се дължи на все по-развития култ към кулинарията, гурмето и вкусната храна като цяло. Никога досега пътешествениците не са имали толкова визуални възможности да гледат чуждестранна храна, както днес, благодарение на интернет и новите технологии. Именно заради това и се покачва техният „апетит“ към нови дестинации. Все по популярни в световен мащаб стават специалните кулинарни екскурзии или местни турове за обикаляне на ресторанти, заведения за бързо хранене и други.
Според анализа на ГлобалДата туристите смятат, че именно чрез храната ще опознаят най-добре културата и традициите на страните, които посещават. Към момента в огромен възход е уличната храна, която на някои места става по-популярна, а понякога и по-скъпа от стандартните ресторанти. Културата за „ядене на крак“ обаче вече е толкова популярна, че във Флоренция дори управата наложи глоба до 500 евро за хранене навън в определени пикови часове, заради множеството туристи, хапващи бърза храна и задръстващи улиците.
Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!