Япония ще приложи различни мерки на местно ниво, за да контролира нарастването на туризма, според доклад на El Pais.
В доклада се посочва, че „Страната на изгряващото слънце е станала жертва на собствения си успех“. Япония успешно увеличи броя на туристите от 3 милиона на 25 милиона към 2023 г., като се очаква да достигне 33 милиона до декември 2024 г., надминавайки рекордните 32 милиона през 2019 г. Миналата година туризмът е допринесъл с 5,3 трилиона йени (31,4 милиарда евро) за японците икономика.
Въпреки този успех местните префектури започват да изпитват скритите разходи на масовия туризъм. Над половината от японските компании съобщават за недостиг на персонал, което води до рекорден брой бизнес фалити, особено в секторите на услугите и транспорта.
В отговор местните власти започнаха да предприемат мерки за ограничаване на туристическия поток. В Шибуя, модерен квартал в Токио, властите са ограничили нощните развлекателни дейности поради шума и необузданото поведение на някои туристи. Също това няколко местни власти в префектура Окинава наложиха входна такса на туристите поради притока на чужденци към някои от отдалечените острови.
Други популярни дестинации също изпитват напрежение. Киото, известно със своите исторически храмове и традиционни чайни, е приложил политики за управление на огромния брой посетители. Градът стартира кампании, призоваващи туристите да уважават местните обичаи и увеличи присъствието на туристическа полиция, за да наложи разпоредбите.
В Нара, известен със свободно разхождащите се елени, местните власти започнаха да разпространяват насоки на посетителите как безопасно да взаимодействат с животните. Тази инициатива има за цел да предотврати инциденти, причинени от неправилно хранене и боравене с елените, които зачестиха с увеличаването на броя на туристите.
Освен това Япония проучва технологични решения за по-добро управление на туристическите потоци. Използването на управлявани от AI системи за контрол на тълпата на популярни места като планината Фуджи и въвеждането на мобилни приложения за насочване на туристите към по-малко претъпкани атракции са част от тези усилия.
Правителство също се намесва, като насърчава практиките за устойчив туризъм. Те насърчават туристите да разгледат по-малко известните региони на Япония, като по този начин разпределят икономическите ползи от туризма по-равномерно в цялата страна и облекчават натиска върху най-популярните дестинации.
Въпреки тези предизвикателства Япония продължава да цени икономическите ползи от туризма. Правителството остава ангажирано с целта си да привлече 60 милиона туристи до 2030 г. Все пак, става все по-ясно, че трябва да се намери баланс между посрещането на посетителите и запазването на качеството на живот на жителите и целостта на културните и природни обекти.
Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!